24 May 2007

Deal or No Deal?

This morning robotics lecturer announced the temporary grade of students...the A-er (they who got grade-A) don't have to attend the final test, C-er must, while for B-er it's optional...but if they failed in this final test, there is still possibility for their grade move to C. The B-er is quite many, about twice than total of A-er and B-er, but it seems that the proclivity from B-er is not attending final test. Among 20 B-ers, there are only 3 persons (including me) who seemed interested. Uhhh confuse...this 3 people were OK to take the final test but they hadn't studied hard for this. The lecturer ridiculed us, then offered, "if you just answer 75% correctly from these questions, your grade will raise directly". Deal or no deal?

Rika1: "Come on, Rika! Maybe the exam is easy"
Rika2: "How if difficult?"

(Suddenly turned to the lecturer) Rika : May I see the questions first, Sir?"
Lecturer: "Of course not!"

(Rika sat back and thinking...)
Rika1: "You know, he (the lecturer) is a simple person, he doesn't make many complicated questions"
Rika2: "Yeah, usually only 2 questions, but quite difficult"

Rika1: "Actually they were not difficult, you just didn't study"
Rika2: "Uh-huh! Now my brain is also empty"

Rika1: "There are still 15 minutes to go, you can read the slides"
(Rika2 curled her lips) Rika2: "15 minutes moyang lo!"
Rika1: "Moyang lo also dong?"
(...mulai ga penting...)

Rika1: "I hardly believe you give up before you fight"
(Rika sat steadily) Rika2: "You got me, man!"
Rika1: "Aja aja fighting!"

So finally I decided to take the exam, followed by others 2 A-fighters. Obviously the questions are.......not bad! Two questions as I thought before, but it seems only 50% I answered correctly. I hopes the lecturer touched emotionally with the fighting of those 8 persons (only 8 persons decided to attend the final exam, there are also some C-ers who didn't want to take it), so he directly raise their grade, Ameen! Or maybe I could get extra points for answering the questions in english (that was the rule...canggih juga tu dosen!)

The most important thing is you have been fight, Rik! With 50% corrects, your grade won't be move down to C. Hhhh uas perbaikan yang aneh, why is the announcement of who got A/B/C exactly on the final test day??! But this is my last final exam I (hope) had in ITB, yihuu...

12 May 2007

Horror

Last night, (some) guys on the second floor visited us on the third floor. It's so nice, we rarely sit together to have a chit chat...the girls were only with the girls and the guys with the guys.

We (four of us) chatted all night while eating. Unfortunately, suddenly the topic changed into horror. We told a horrible story one by one, except me of course...no, no, I don't have any terrified experience at all, and I always closed my ears or went away if my friends started to tell a frightening story...so I proudly announce that I don't have any collection of horrible stories!!! Actually I had begged them to stop this part and continue with another topic, but they didn't heed at all and even scared me happily. Huhuhu damn you all! Now I have many ghost stories in my head. Want some?

That night, Tami and me slept in my room. I wonder if the boys slept in the same room too, ahaha! Ohhh today I'll go to Jakarta, so tonight Tami will be alone on the third floor, ohohohoho you die, Tami, die!!!

08 May 2007

Gelar Budaya Aceh ITB malam minggu kemarin membuka banyak kenangan lama

Rombongan (Adi, Cuco, Eriek, Ibam, Ira, Neni en gw) mulai bergerak dari depan himpunan menuju CC sekitar jam setengah 8 malem, dan bertemu Def di sana. Karena waktu itu masih kata sambutan, kami menuju booth Gampong Aceh, looking for foods. Hyuuu semua dicoba: mie goreng Aceh, martabak telor, roti cane, timpan isi srikaya/durian, en kopi aceh. Di Aceh, mie goreng adalah makanan wajib. Bersama dengan kopi aceh, mereka (mengarungi samudera dan menggesek lautan......kayak pernah denger?!) dapat ditemui di banyak warung. Waktu gw smp, ada siswa yang bikin artikel mengenai maniaknya orang aceh terhadap kopi, yang dibuktikan dengan adanya warung kopi di pinggir jalan setiap 500 meter! Timpan juga makanan tradisional, ada yang isi srikaya, kelapa en durian. Dulu nyokap slalu mesen kue ini buat hari raya, tapi yang isi srikaya doang...selain lebi murah, adek gw ga suka durian. Setiap ada sodara mo ke Jakarta, gw slalu nitip timpan ini. Kayak seminggu lalu bokap nyokap ke Lhokseumawe mo menghadiri nikahan sepupu gw, gw sms Bunda (adik mama di sana):
Gw: "Bunda, nitip timpan duren ya...sama ganja dikit lah!"
Bunda: "Ganjanya doang yaaa!"
(hemmm kayanya lebi murah ganja dibanding timpan duren...)

Sedangkan klo gw ke sana, makanan yg wajib dimakan adalah Bakso Rahayu, Pisang Goreng Mak Ya, dan Nasi Gurih Kuburan. Bukan makanan tradisional Aceh sih, tapi makanan favorit gw yang dijejali bokap dari kecil. Pokonya klo lagi pengen bakso, mesti beli di Rahayu...padahal warung itu ga bersih-bersih amat. Klo pisang goreng mak ya, sebenernya Mak Ya ga cuma jualan pisang goreng tapi juga gorengan yang lain. Tapi keluarga gw slalu hanya membeli pisang goreng en bakwan. Oiya di deket pisang goreng mak ya, ada kedai yang biasa kami sebut Kedai Baru. Kedai itu baru dibangun waktu gw smp gtu...tapi ampe sekarang masi disebut kedai baru, padahal uda ga baru lagi. Ga kreatif yaaa orang2 kompleks gw. Trus di deket kuburan kompleks ada warung kopi yang klo sore jualan mie goreng aceh en klo pagi jualan nasi gurih (mecin abis)! Gw inget setiap minggu pagi gw sekeluarga jalan pagi dari rumah ke pantai Ujong Blang (rumah gw lumayan deket pantai). Di sana kami mandi laut sambil makan pulot (semacam nasi pepes bakar yg dimakan pake gula). Trus pulangnya, bokap selalu beli nasi gurih kuburan ^^
Makkkk, aku ingin pulang!

Balik ke GBA, setelah piknik sambil berdiri, kami (ditambah satu panitia gaji buta, sahrul) duduk di undakan tangga (tempat foto2 angkatan paginya) untuk menonton pertunjukan. Awalnya ada penampilan dari Bang Rafly, katanya sih artis di Aceh sana tapi gw ga kenal. Yah skip lah, pokonya dia nyanyi pake bahasa aceh en arab. Trus gw benci bgt waktu dia ngomong, "mudah2an disini semua muslim, InsyaAllah." He's so Aceh! Salah satu yang gw benci dari orang Aceh yang ada di Aceh adalah mereka suka meremehkan non muslim (tapi orang Aceh yang uda keluar Aceh pikirannya lebih terbuka).

Penampilan selanjutnya adalah tari leukok pulo dari cowo2 UKA ITB. Tarian itu uda sering ditampilin oleh anak2 UKA, jadi ga diragukan lagi deh, sekil! Beda dengan tari Seudati yang ditampilin anak2 dari asrama cowo cicendo (sebagian anak ITB juga), baru kali ini gw liat tarian aneh bencis kayak gtu. Trus juga ada tari Pukat (lupa nama lengkapnya). Pukat biasanya dipake nelayan buat menjaring ikan. Ini tariannya unik banget, cewe2 itu nari sambil membuat jaring...sukhoooi! Ada tarian Didong Gayo yang mukul2 bantal, lebih nge-pop! Wahh banyak deh tarian lainnya, kbanyakan duduk, gerakannya berlapis 2 atau 3, mukul2 badan sendiri, rapai (rebbana) atau lantai, yang ritme nya makin lama makin cepet. Seperti kata neni, hati2 sama orang Aceh, pukulannya pasti menyakitkan banget :p Yang paling menakjubkan adalah yang dari Sanggar IAIN Banda Aceh, profesional beut! Sedangkan yang dari UNPAD, banyak yang sorakin tapi penampilannya ga terlalu keren, banyak yg salah en ga serempak.

Dari acara ini gw baru sadar klo tarian aceh tu banyak banget. Gw sendiri cuma pernah nari Seudati waktu TK, berdiri sambil bawa mangkok (puan?) berisi bunga2 (ranup?) trus klo maju sebelah kakinya digeser trus nyinjit. Trus pas posisi duduk, tangannya dilambaikan ke kiri sambil bungkuk trus badan tegak, wah seru deh (gw masi inget iramanya loh ^^ Teneng teneng te neneng....). Klo baju Aceh, gw cuma pernah pake waktu nari itu, pas karnaval SD en pas Bunda nikah. Gw ga suka baju itu, gw ga merasa cantik saat memakainya. Gw sering ngeliat orang nikahan pake baju itu...plus riasan cat (pacar) di seluruh telapak tangan dan kaki, heboh deh! Dulu gw sering pake pacar itu tapi cuma di kuku (klo sekarang mainannya kutek :p), nenek belakang rumah sering ngebuatin pacar. Adonan itu ditarok di kuku, dikeringin, trus dikelupas. Tar kukunya jadi warna orange gtu. Pas awal2 dikupas, wanginya khas banget...bau tapi addicted untuk dicium. Oiya, balik ke nikah...pokonya sejak kecil gw berikrar untuk tidak menggunakan baju aceh saat gw nikahan (hebat ya, dari kecil sudah memikirkan masa depan!). Tapi pas ngeliat macam2 model en warna baju aceh yang dipake cewe2 pas pertunjukan GBA kemaren, gw jadi memikirkan ulang prinsip gw ini. Bahkan ada yang kerudungnya dihiasin bunga kayak yang dipake geisha di rambut, kawaiii! Gw mau deh pake baju aceh pas nikahan, tapi yang dimodif agak berbau jepang (apalagi klo ntar suami gw org jepang ^^).

Tiba2 Eriek membawa sekantong gede nasi kotak, pas pulak ber7 (Adi en Ira uda duluan pulang)...sukhoi Eriek-kun, yang panitia sahrul tapi Eriek yg bisa dapetin makanan ^^ emang swasta KPAJB (Kelompok Pecinta Akhwat Jember) sekil bgt! Trus neni tiba2 nawarin seplastik sayur, anak2 pada ga mau karena baunya pedas. Gw sih ok aj, daripada makan nasi kering. Pas dimakan (gelap sih, jd baru tw itu sayur apa pas dimakan :p), gyabooo...gw pengen nangis >_< style="font-weight: bold;">kuah pliek yang bahkan nyokap pun uda berbulan2 ga buat di rumah (mungkin sering kali ya, gw kn jarang ke jkt). Yang jelas gw dah lama banget ga makan itu. Klo ada kuah pliek itu, makan cuma pake ikan asin pun tetep enak. Seriously! Dimana ada kuah pliek, ada ikan asin (tapi ko kemaren ga ada ya?)

Overall, GBA nya bagus (plok plok plok buat panitia ^^), kecuali MC! Plis deh, itu MC diimport dari mana sih?! Omongannya ga penting, diulang2, ga ganteng pulak, garing, uda turun panggung masih ngomong juga.....cih! Klo gw salah satu penari Aceh, udah gw gampar tu orang.

Kok ending tulisan gw ga bagus sih (gampar org)?!

Overall, GBA nya bagus (plok plok plok buat panitia ^^), kecuali...hush, uda ah!

03 May 2007

Theme of MAY

My theme of this month is Spread the Friendship. This idea came yesterday morning when I feel so alone in my board room (red. kosan). Since there aren't many lessons anymore to be attended, I become more far from my if03 friends (except sangkuriang studio and ones who are often based in Gaib). I rarely talk with them again, only chat via y!m. I miss talking each other on stairs, coridor, or in front of door class. I want to ask them about their life, I want to be asked about my life.

Except that, lately I became hating everyone. I hate someone because he's....well I think I don't write it here. Because the people I hate are so many and some of them are my own friends. At first I think they are wrong. But since all people are wrong in my eyes, I realize that I'm the one who is wrong. I have to clean my heart (just like AA Jim said, "Jagalah hati, jangan kau ingkari").

Also I get bored with my currently day activities, going to Labtek V, coming into Gaib, starting the computer, chatting via y!m, checking email, browsing thesis things, going to the next Labtek (italy course / robotics lesson / tutor (red. bimbingan) with Pak Ari), going home......argghh hate them! Now my default face is :| or :(
I think it's the influence of playing with computer all the time.

I want to change my default looks into :) I try smile as many as I could (although when in my room where I don't meet anyone). So the effect will be between I'll get many friends or I'll be crazy because smiling all the time (red. senyum2 sendiri). But I believe a smile is an inexpensive way to improve my looks.

So my friends, what's up?! When I see you in the corridor, trust me I will greet you with a big smile :D

01 May 2007

Blog is Not a Thing, It's Many

Last saturday, I spent all day in my lovely GAIB laboratory without concerning the time. I looked the time only when I thought it's time for me to pray (I listened to music with my harrypodder (red. name of my ipod) so I couldn't hear Adzan). At noon, I saw my handwatch stopping. Then I looked for the Chelsea clock in GAIB, it's also stopping. My handphone was in the bag and my harrypodder was in his case, I was quite lazy to only see time on them. So, I decided to believe the time showed on my desktop (although I had found many computers in GAIB had a wrong and different time). It showed 2pm, I gotta go praying asap. Then, about an hour later, I browsed this blog just for fun (what the fun?!) and saw a big clock there showed 2pm. At first I thought the server had an error, but then I checked my harrypodder. Oh yes (oh no), time on the desktop was one hour earlier (so it means I didn't have a very late praying).

Another feature that I put on this blog is feed to harrypotterspage.com that can update me with harry potter news. Just like last night, when I clicked one of the links, I read that Lego produced the new harry potter sets, Hogwarts Castle, which will be launced this May (be yes maybe no). It also reported the last harry potter lego Custom Contest where the contestants should design their HP lego set according any scenes from HBP. I like the second place winner which depicts Ron and Lavender Brown snogging in the common room (cup cup mmuah mmuah, slurp!)...you know, it happened after Gryffindor Quidditch Team won against Slytherin. It's nice to see that scene via lego sets!

Last night I added two more features, link to giveawayoftheday.com and translate pages. Giveaway of the Day lets people download a software for free, but just for one day. It provides some ways to tell us what software it is giving away, such as its ticker. So I put it on this blog in order not to loose any useful softwares to be installed freely (I'm really IF!).

The translate pages...of course for translating this blog. There are some languages to choose...hemm let's see, there are flag of china, germany, japan, korea, france, italy, portuguese, and spain. It makes my blog more go international, right?! I don't know quite sure whether it can translate correctly...but based on my knowledge of Italiano, I say it can be trusted. Ohh and it only works for english, so it needs a good english to produce a good translation.

I was also willing to try a new feature by blogger, a video page, which can embed a video from YouTube or Google Video in this blog. What else can I think, I tried to look for an interesting harry potter video. I opened YouTube but my browser's blocked by cumi (tah papa!), so I googled in google video. Guest what I found: 'Harry Potter Does Bananaphones'. I bet it's a very interesting video, but unfortunately I didn't have any time to see it (the buffering process was so slow). Must be next time!

Ups, I shouldn't write any vulgar thing here, because someone may flag this blog. I've just found out what the function of 'Flag Blogs' above. When a person visiting a blog clicks the "Flag?" button in the Blogger Navbar, it means they believe the content of the blog may be potentially offensive or illegal. Then Blogger will prevent others from encountering such material by setting particular blogs as "unlisted". This means the blog won't be promoted on Blogger.com but will still be available on the web. I swear to anyone who read this blog, this is a peaceful blog!

Btw, last night I also played with 'Next Blog' menu. This is a secret from Jaya Fromdesa how getting into others' blog to spread our society via this net world. I found some interesting blogs, reviews all books he read (including the counter of how many books he had read this year), reviews some songs she likes (it's very unique, she put a disney scene...pocahontas, cinderella, etc...for each posting to describe the song), and lets people find their love (red. kontak jodoh). I was tempted for a while to leave my profile on it.

See? I'm really proud to be a blogger!